Kształcenie

Kurs

Motywacja, efektywność w pracy oraz rozwoju zawodowym lekarza

Motywacja, efektywność w pracy oraz rozwoju zawodowym lekarza
Termin: 20.03.2025 r.  godz. 16.00 – 19.00
Miejsce: Okręgowa Izba Lekarska w Krakowie, ul. Krupnicza 11 A
Prowadząca: Prof. dr hab. Alicja Gałązka
Kurs jest bezpłatny i organizowany dla Członków Okręgowej Izby Lekarskiej w Krakowie 
Punkty edukacyjne: 3

Motywacja jest stałym elementem ludzkiego życia. Towarzyszy każdemu człowiekowi zarówno w życiu zawodowym, jak i w życiu prywatnym. Motywacja w dużym stopniu decyduje o aktywności
i zaangażowaniu jednostki w wykonywanie konkretnych działań. W dzisiejszych czasach tematem,
na który warto zwrócić uwagę jest motywacja pracowników do wykonywania własnych zadań
w organizacjach, w których zostali zatrudnieni. Skuteczne zarządzanie pracownikami polega
na umiejętności zbudowania systemu motywacyjnego, który jest zgodny z potrzebami pracowników oraz pozytywnie wpływa na ich indywidualną, wewnętrzną motywację do pracy.

Szpitale, które zarządzane są przez doświadczonych i kompetentnych menedżerów są efektywnie funkcjonującymi organizacjami. W sprawnie działających placówkach służby zdrowia, dyrektorzy zarządzający mają świadomość, iż w dużym stopniu prawidłowy rozwój instytucji zależy od tego, jaką motywację do pracy przejawiają jej pracownicy.

Specyficzną grupą uwzględnianą w temacie motywacji pracowników służby zdrowia są lekarze medycyny zatrudnieni w szpitalach. Lekarz ponosi pełną odpowiedzialność za bezpieczeństwo
i zdrowie swoich pacjentów. Ciąży na nim pełna odpowiedzialność zawodowa za przeprowadzane działania diagnostyczne i terapeutyczne w aspekcie moralnej odpowiedzialności zawodowej jak
i w aspekcie prawnym. W związku z tym motywacja do pracy lekarzy medycyny jest bardzo ważna.

 

Program szkolenia:

  • Jakie czynniki wpływają na motywację do pracy lekarzy medycyny według ich własnej percepcji?
  • Która z potrzeb należąca do hierarchii potrzeb Maslowa motywuje lekarzy medycyny do pracy najbardziej?
  • Wpływ czynników, takich jak rodzaj posiadanej specjalizacji, poziom posiadanego wykształcenia oraz wiek, na sposób postrzegania czynników motywacyjnych.
  • Co zrobić, by czuć się zmotywowanym i efektywnym w kontekście zawodowym?
  • Jakie czynniki stymulują motywację, a jakie demotywują lekarza?
  • W jaki sposób samemu pracować nad odpowiednim nastawieniem do wykonywanej pracy?

 

Szkolenie warsztatowe prowadzone będzie w formie mini wykładu, prezentacji multimedialnych, prezentacji filmów edukacyjnych, dyskusji, warsztatów, pracy na przypadkach, ćwiczeń, symulacji, analizy oraz wymiany doświadczeń, odgrywania ról (aktor-wykładowca-uczestnik), co  da uczestnikom możliwość wypróbowania różnych sposobów komunikacji. W każdym module szkoleniowym uczestnicy będą mieli możliwość zadawania pytań. Jednym z ważnych elementów szkolenia będzie wykorzystanie metody „odgrywania ról” – czyli jak uczyć się przez działanie.