Dla lekarzy

Zmiana danych w okręgowym rejestrze lekarzy i lekarzy dentystów

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodzie lekarza (Dz. U. Nr 21, poz. 204 z późn. zm.)
  • Ustawa z dnia 17 maja 1999 r. o izbach lekarskich (Dz.U. Nr 30, poz. 158 z późn. zm.)
  • Ustawa z dnia 25 czerwca 1999 r. o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa (Dz.U. Nr 60 poz. 636 z późn. zm.)
  • Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. Nr 139 poz. 883 z późn. zm.)
  • Uchwała nr 104/97/II Naczelnej Rady Lekarskiej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie szczegółowego trybu postępowania w sprawach przyznawania prawa wykonywania zawodu lekarza i lekarza stomatologa oraz prowadzenia rejestru lekarzy (JT Obwieszczenie Nr 1/01/III Prezesa Naczelnej Rady Lekarskiej, Biuletyn NRL Nr 2/61/2001 z późn. zm.)

Opis procedury:

W przypadku:

  • zmiany imion i nazwiska,
  • zmiany obywatelstwa,
  • uzyskania prawa wykonywania zawodu w innym państwie,
  • uzyskania specjalizacji,
  • uzyskania umiejętności medycznej,
  • uzyskania stopnia naukowego
  • należy podać: rodzaj, datę uzyskania oraz nazwę jednostki nadającej tytuł,
  • uzyskania tytułu naukowego – należy podać: rodzaj i datę uzyskania oraz nazwa organu nadającego tytuł,
  • zmiany nazwy, adresu miejsca pracy, numeru telefonu i faksu, numeru poczty elektronicznej, numeru statystycznego REGON oraz datę zatrudnienia od…- do…, stanowisko (dla każdego kolejnego zakładu pracy lub miejsca, poczynając od daty rozpoczęcia wykonywania zawodu),
  • uzyskania zezwolenia na wykonywanie praktyki lekarskiej,
  • rozpoczęcia przerwy w wykonywaniu zawodu,
  • zaprzestania wykonywania zawodu na czas nieokreślony,
  • podjęcia wykonywania zawodu,
  • przejściu na emeryturę lub rentę, datę przyznania, nazwę organu wydającego decyzję,
  • zmiany stosunku do służby wojskowej,
  • zmiany adresu zamieszkania, numeru telefonu i faksu, numeru poczty elektronicznej,
  • zmiany adresu do korespondencji, numeru telefonu i faksu, numeru poczty elektronicznej,
  • zmiany kodu jednostki terytorialnej dla celów statystycznych (NTS) – miejsca stałego zamieszkania,
  • uzyskania znajomość języków obcych i stopień ich znajomości,
  • podjęcia pełnienia funkcji w samorządzie lekarskim,
  • ukończenia wyższych studiów innych niż medyczne,
  • uzyskania prawomocnego orzeczenia sądu lekarskiego,
  • podjęcia przez okręgową radę lekarską uchwały o zawieszeniu lekarza/lekarza stomatologa prawie wykonywania zawodu,
  • uzyskania prawomocnego orzeczenia sądu o zastosowaniu wobec lekarza środka karnego lub zapobiegawczego, zawieszenia go w prawie wykonywania zawodu,
  • śmierci lekarza,

na podstawie złożenia odpowiedniego dokumentu lub oświadczenia przez lekarza, danych uzyskanych z systemu PESEL, rejestru praktyk lekarskich, zarządzenia przewodniczącego okręgowej rady lekarskiej, prawomocnego orzeczenia sądu lekarskiego, aktu zgonu lub informacji systemu PESEL o zgonie, na podstawie decyzji przewodniczącego komisji ds. rejestracji dokonuje się zmian danych w okręgowym rejestrze lekarzy

Wymagane dokumenty:

  1. dokument lub oświadczenie złożone przez lekarza/lekarza stomatologa,
  2. informacja o zmianie danych z systemu PESEL uzyskana z Centralnego Rejestru Lekarzy,
  3. zarządzenie przewodniczącego okręgowej rady lekarskiej o terminie rozpoczęcia i zakończenia zawieszenia w prawie wykonywania zawodu,
  4. uchwała okręgowej rady lekarskiej o zawieszeniu prawa wykonywania zawodu,
  5. akt zgonu.

Formularze
Brak wzoru

Opłaty
Bezpłatne

Jednostka odpowiedzialna
Komisja organizacyjna

Miejsce załatwienia sprawy
Okręgowa Izba Lekarska

Termin odpowiedzi
Bezzwłocznie

Tryb odwoławczy
Brak

Uwagi

Dotyczy zmiany danych lekarza/lekarza stomatologa objętych okręgowym rejestrem lekarzy.